Používá technologii služby Blogger.

Vyhledávání

MILAN

Další článek ve znamení výletů je tu! Tentokrát jsem se vydala do Milána, a ne sama...

Ano, mojí společnicí byla tentokrát mamka. Nějak jsem si sama sobě dala za cíl vzít mamku alespoň jednou ročně někam za hranice. Minulý rok jsme byly v Římě, tentokrát v Miláně. Máme celkově radši tyto poznávací výlety, kdy 2-3 dny intenzivně chodíme, poznáváme město a hlavně si ho užíváme!

Do Milána jsme odlétaly ve čtvrtek. Měly jsme původně let v 11 hodin ráno, bohužel nám byl ale přesunut na 13:30, ale nevadí, i tak to bylo v pohodě. Ubytovány jsme byly klasicky v Airbnb, které jsem našla. Letenky a Airbnb jsme zařizovala už v únoru, kdy jsem výlet plánovala. Airbnb bylo naštěstí zase v super lokaci, na metru a fakt vlastně vše easy, dokonce asi 15 minut od hlavního nádraží, odkud jsme pak odjížděly na letiště v den odletu, ale o tom až na konci článku.

1. DEN

Jak už jsem nastínila, ve 13:30 jsme měly let, i když se přesunul, naštěstí jiné zpoždění už nás nečekalo a kolem 15 hodiny jsme dorazily do Milána. Musím říct, že letiště nic moc. Chtěly jsme jet autobusem a ten jsme tam chvíli hledaly. Ale jen kvůli tomu, že jsme tu bránu na začátku kvůli hledání záchodu přešly a pak ji nemohly najít. Byla taková jediná situace, kdy jsem se fakt vystresovala:D. Nicméně autobus jsme úspěšně našly a stejně bychom tam čekaly, protože to samozřejmě má nějaké časy, kdy odjíždí. Vystoupily jsme už na první zastávce a na ubytování už pak jely metrem.

Po ubytování hurá do čtvrti Navigli, řekla bych taková milánská náplavka, kde jsou jen restaurace okolo řeky a všichni si užívají dobré jídlo a pití. My jsme se nakonec usadily v Grapes a jsem ráda, že fakt dáváme na intuici a co se nám jako první líbí, tam jdeme.
Víno bylo naprosto perfektní, automaticky na účet podniku nosili brambůrky a misku oliv a protože jsme neměly takový hlad, daly jsme si "malé" prkénko sýrů a salámů a další skleničku vína. Prkénko bylo upřímně docela obří a fakt nám, spolu ještě s tou pozorností, fakt stačilo.

Pak už jsme se jen rozhodly dojet na Duomo a vidět katedrálu i za tmy, což byl zase úplně jiný zážitek a vibe, než ve dne. Koupily jsme si ještě pivo na žízeň a jen tak seděly na náměstí a kochaly se pohledem na Duomo, prostě pecka.

2. DEN

Ten jsme začaly tam, kde jsme předchozí den skončily, tedy u Duomo. Chtěla jsem mít katedrálu vyfocenou ještě za denního světla a věděla jsem, že cca kolem 2 hodiny odpoledne má pršet, plus ráno tam je logicky i nejméně lidí. A taky že bylo, prošly jsme si opět i Galerii Vitoria Emanuella II. Zezadu jsme pak došly k Piazza della Scala a kostelu Chiesa di San Fedele. Snažila jsem se vždy vzít metro, autobus nebo tram, když to šlo, abychom kvůli mamce nemusely chodit až tolik.

Takže odtud jsme si pak vzaly metro, sice jen jednu zastávku, abychom dojely k Basilice di Saint' Ambrogio, před kterou jsem si ještě zašly ještě na snídani - kafe a croissant, bohužel ten podnik už asi nenajdu:D.

Po basilice, která byla vevnitř fakt neskutečná i přesto, že její část rekonstruovali, jsme se jízdou autobusem přepravily k další, a to k basilice Santa Maria dekle Grazia, která byla snad ještě hezčí, než ta první. Vše to ještě umocňovalo to, že tam hrál pán na varhany. Basilika měla k tomu krásnou malou zahrádku vzadu.

Odtud naše kroky směřovaly k Vítěznému oblouku a parku Sempione. Od basiliky jsme šly tak kilometr, abychom nasedly na tram, a zase o něco málo se svezly k onomu oblouku. Měly jsme štěstí, chytly jsme i historickou tramvaj, takže další bod na seznamu  ✔️.

Ráno jsme se upřímně snažily být i lehce svižnější (i když toto tempo bychom asi měly i tak), nicméně věděly jsme, že cca kolem 2 má začít pršet. A právě v době, kdy jsme dorazily k oblouku, začalo poprchávat, a tak do 10 min fakt začalo pršet. Naštěstí nic velkého, ale na deštník to bylo.

I tato okolnost nám náladu nezkazila a vydaly jsem se na věž Branca, kousek od oblouku, kterou jsem bookla předem přes aplikace Get Your Guide. Nikdy jsem ji nepoužila, ale na výlet do Milána jsem přes ni koupila vstupenky právě na tuto vyhlídkovou věž a i na střechu na Duomo a musím říci, že super a bez komplikací.

Na věž stála jedna vstupenka okolo 100 Kč a výhled super. Pobyt nahoře byl tedy časově omezený, nějakých 6 min, ale na to se pokochat a pořídit fotky to úplně stačilo.

Po vyhlídce jsme parkem prošly až k hradu Sforzesco, kam jsme ale nešly dovnitř, všude bylo hrozně moc lidí a nějak se nám prostě nechtělo. Na místo toho jsme se vydaly směrem Brera, kam jsme se došly podívat ještě ke Galerii, kam jsme tedy opět nezavítaly dovnitř.

Nedaleko od Brery jsem našla restauraci Pizzeria Nazionale, kde jsme si užívaly jídla a vína asi 2,5 hodiny a to především proto, že začalo hodně pršet.

Nicméně na 17 hodinu jsme měly vstup na střechu Duoma, kam jsme tedy pomalu vyrazily pěšky kolem 3 hodiny, a jelikož bylo dost času, šly jsme se ještě kouknout po obchodech. Nicméně nějak kolem 4 jsme si řekly, že se dojdeme zeptat, jelikož na Duomo byla strašná fronta. Bohužel tu si musel vystát každý, tak jsme si řekly, že prostě vystojíme a počkáme už teď. Nebylo to tak strašné, všehovšudy jsme tam mohly stát tak 40 min? sice v dešti, ale zní to hůř, než to ve skutečnosti bylo.

Trochu jsem si myslela, že nás na střechu ani nepustí, ale opak je pravdou a i na střeše se udělala fronta, když lidi chtěli sejít dolu. Každopádně pak vnitřek katedrály byl doopravdy zážitek!

Po druhé prohlídce, kterou jsem taky zakoupila přes zmíněnou aplikaci - stálo mě to necelých 1 000 Kč pro obě, jsme se šly najíst. Tentokrát jsme zvolily Wagamamu a obě jsme si daly jen salát.

Cestou domu jsem si ještě koupily nějaké dobroty v supermarketu, daly si vínko na ubytování a šly, docela unavené, spát.

3. DEN

Třetí den už byl ve znamení "nice to have". Takže jsme se vydaly na hřbitov Monumentale. Nikdy jsem si nemyslela, že řeknu, že je hřbitov fakt neskutečný, ale tady, co jsem viděla... to bylo doopravdy neskutečný. Ten prostor, hrobky, náhrobky, stojí za to to vidět.

Ještě musím dodat, bylo dost pod mrakem a rozpršet se mělo v sobotu (den odjezdu) cca tak ve 2, což by nám krásně vycházelo, protože letadlo nám letělo v 19:10.

Po Monumentale jsme se svezly k BAM - Biblioteca degli Alberi, kde stojí dvě budovy naprosto "obklopené" květinami. Co jsem viděla fotky seshora, je to ještě lepší, jelikož celý komplex toho "parku" je do detailu propracovaný - nádhera.

No a poslední zastávkou byla botanická zahrada, od které jsem tedy čekala více, ale co už.

Bylo pak už asi 11 ráno a my dostaly hlad, jelikož jsme nějak vynechaly snídani. Chtěla jsem najít super spot na brunch, ale nakonec jsem si zakously jen tak sendvič a sedly si na kafíčko, protože překvapivě... začalo pršet.

Protože už jsme neměly plány, rozhodly jsme se, že pojedeme na letiště. Sice jsme tam byly opravdu o dost dříve, ale říkaly jsme si, sedět tam a jet v klidu, nebo sedět někde ve městě a pak se stresovat. Takže jsme si opět hezky daly Wagamama a Pad Thai spolu s dvěma sklenkami vína, byly spoko a bez stresu.

Toť náš výlet do Milán s mamkou. Já jen doufám, že se to líbilo hlavně ji. Mně teda moc, ale chci, aby měla radost ona a jsem moc ráda, že ji takhle mohu občas někam vzít a udělat jí tím radost.