Používá technologii služby Blogger.

Vyhledávání

ROME - DAY TWO

Trvalo to týden, ale konečně se tu dokopávám k článku č. 2 z Říma. Těšíte se?

Takže doufám, že jste už přečetli ten první, abyste mohli hezky navázat a věděli, o co go.

Ten článek už ani já ale sama v hlavě nemám, takže omluvte, že prostě nějak začnu.

Druhý den jsme s mamkou vstaly relativně brzo, protože jsme měly v plánu vidět všechno! Začaly jsme u Fontány Di Trevi, kde už hned ráno bylo lidí neskutečně, ale i tak, to za to stálo.

Šly jsme ráno právě tam, protože jsem doufala, že by tam mohlo být lidí méně...omyl.

Pak jsme ale začaly "odspodu" a přesunuly se dolu ke Coloseu. Tam jsem nešly dovnitř (a celkově nikam, jak jsem psala v článku prvním, protože nějak na to ani nejsme a přišlo nám to zbytečný).

Obešly jsme obloukem Palatino a šly okolo Circo Massimo směrem k Temple of Hercules Victor a Bocca della Verita. Potom šly ale zase směrem k Palatino, abychom celé Forum Romanum viděly svrchu a musím říci, kam se to hrabe na to, tam vše procházet, jelikož ten výhled je prostě boží, viz fotky.

Další "čekalo" Piazza Venezia, kam jsme vylezly až nahoru a už nepouštěly směrem dolu, takže jsem musely projít celý vnitřek což bylo vlastně super, že jsme se tím pádem i dovnitř koukly. No a vedle koukly ještě na schody vedoucí ke Kapitolu, kde jsem byly předtím, než jsme šly na výhled. Vedle je ještě kostelík, ke kterému vedly ty nejstrmější schody, kam jsme fakt ale nešly:D

No hned u Piazza Venezia jsme si vzaly autobus a svezly se zase trochu blíže do centra k Largo di Torre
Argentina.

Od tamtud už jsme směrovaly k Pantheonu, v jehož okolí jsme si daly i oběd. Zašly jsme do takového menšího bistra, kde měly spoustu sendvičů a vypadalo to fakt mega super a chutnalo ještě líp.

Jelikož Pantheon byl naší poslední zastávkou takto v centru a bylo nějak kolem jedné, rozhodly jsme se, že budeme pokračovat dál a "hecneme" ten den ještě Vatikán. Nicméně před Vatikánem jsme ještě navštívily Corte Suprema di Cassazione a Andělský hrad, kam jsem se svezly od Pantheonu opět autobusem.

Musím říci, že tohle cestování autobusem takhle v centru bylo super, spoustu kroků nám to ušetřilo a je to fakt mega easy.

Od Andělského hradu už pak jen k Bazilice Svatého Petra. To jediné mě lákalo i s prohlídkou, a to především kvůli vstupu nahoru a výhledu na celý Vatikán. Ale těch lidí?  To bylo šílené. Fronta všude dokola a máte pocit, že se tam musí čekat snad celý den.

Vatikán už byl opravdu poslední zastávkou a my kolem 3 hodiny odpoledne už neměly co dělat:D

Takže jsem se rozhodly, že sjedem někam zpět do centra a dáme si kafíčko. Upřímně jsem vůbec nevěděla kam a sjely jsme opěg k Piazza Navona, kde jsme si předchozí den daly večeři. Chodily jsme okolo a vyhlížely, kam bychom mohly, ale nikde vyloženě žádná kavárnička se zákusky. Nakonec jsme šly v malé uličce, kde byla i zahrádka, a už jsme si prostě chtěly jen sednout, dát si víno (už ne kafe:D) a něco dobrého.

No a tak se stalo, že jsme skončily v podniku Mr. 100 Tiramisu, kde máte na výběr 100 tiramisu (jak název praví). Na tento podnik jsme narazily fakt náhodou, ale je mega vyhlášený a už chápu proč.

My si daly klasiku, která byla prostě výborná.

Protože bylo stále málo, tak jsme říkaly, že se ještě courneme na ty body, které nebyly úplně must have. To znamenalo jít na náměstí Campo de' Fiori, na kterém se konají trhy, k fresce na Palazzo Farnese, sednout chvíli do parku - Arenula/Cairoli a nakonec k Portico of Octavia.

Konečně už byl čas večere a sice jsme se pokoušly něco najít, ale tak se nám líbilo v Mr. 100 Tiramisu, jelikož jsme tam viděly, jak nosí talířky s bruschettami, sýry a ještě Buffalo mozzarellou, tak jsme se tam prostě musely vrátit.

A přesně toto jsme si i daly, začaly jsme výběrem bruschett, pokračovaly jsme s talířem s Buffalo mozzarellou a zakončily talířkem se sýry, vínko k tomu byla samozřejmost.

Naprosto přecpané, ale spokojené jsme se vydaly domu, přece jen jsme prochodily celé centrum, tak už jsem byly i docela unavené.

Vědly jsme, že nám bude pršet další den, tak i proto jsem se snažily nakonec vše stihnout. Na ráno jsme si naplánovaly jen snídani a po snídani jsme se vydaly do H&M, jelikož jsme hrozně chtěla jednu bundu. Mamka nakonec ulovila halenku, kterou dlouho chtěla, a kalhoty. Ve finále jsme měly asi stejný program jako, kdyby bylo hezky, jen by to nebylo tak "otravné" jako za deště. Chvíli jsme se ještě procházely, ale pak dojely zpět na ubytování a kolem jedné jely pomalu na letiště, přece jen jsme tam raději chtěly být dříve a ještě něco pokoupit.

Celý výlet byl ale super, centrum jsem čekala upřímně trochu větší a ne vše takový kousíček od sebe, ale pro nás lepší. Mohu snad mluvit i za mamku, že si to moc užila a už se těším na další výlet!