Používá technologii služby Blogger.

Vyhledávání

BERLIN

Tento rok jsem si nenaplánovala žádné dlouhé dovolené u moře, ale spíš víkendové tripy, mezi které snad ještě minimálně jeden přibyde.

Tentokrát to je Berlín, který jsem jela objevovat společně s Ivet.

Do Berlína jsme chtěly už nějakou tu chvíli a když jsem řekla cca tři týdny, že už fakt potřebuju dovolenou, že to nedávám a potřebuju trochu vypustit, tak jsme se shodly, že to je vlastně super nápad a pojedeme.

Dovolenou jsem sice měla již od úterý, abych si fakt trochu odpočinula, udělala svý věci apod, ale co si budeme, toho odpočinku jsem moc neměla. Hned v úterý jsem si to udělala sama, ještě jsem sama dodělávala nějakou práci, uklidila důkladně byt, dodělala nějaké resty a šla do fitka, měla jsem tolik energie. Nicméně ve středu to na mě hned padlo a já byla naprosto hotová, unavená a s náladou na bodu mrazu a až do čtvrtka i občas něco v práci, což mě fakt unavilo.

Bohužel tu je ale projekt, na jehož maily jsem musela odepisovat a v pátek, ale to mi tolik nevadilo, protože to je důležitý, ostatní dotazy už mě ale upřímně trochu štvaly:D No, ale nebudu si stěžovat, že jo!

Zpět ale k Berlínu. Tam jsme vyjely v pátek ráno, cca v 8:30. Zvolily jsme autobus, abychom se nemusely o nic starat, jak o samotnou cestu, tak i parkování. Navíc si v autobuse můžete i zdřímnout, já tam právě trochu i popracovala, takže ideální. Do Berlína jsme pak dorazily kolem 13:30 a hned naše kroky směřovaly na ubytko. Bydlely jsme asi 20 min od Alexandrplatz a měly jsme to asi 5 min na Central line, takže fakt super ubytko, klasicky Airbnb. Ale pár super, čisto, fakt jsme měly štěstí.

Hned jak jsme přijely, tak jsme se jen převlékly a vyrazily ven. Vydaly jsem se k mostu Oberbaumbrücke a následně k East Side Gallery. To byl původně náš plán na pátek, ale jelikož jsme byly rychlý, aniž bychom nějak chtěly, vydaly jsme se směrem k Alexanderplatz, kdy jsme cestou zastavily takovém beach baru jménem Holzmarkt25. Tam jsme si daly Amazing Acai smoothie a trochu poseděly.

Dále jsme tedy došly až k Alexanderplatz, kde jsme pokoupily nějaké suvenýry a pochodily kolem, a konečně sedly na jídlo po celém dni (no bylo už kolem 6 hodiny večer). Večeřely jsme v Chopsticks, kdy si Ivet dala kuřecí s mangem a rýží a já lososa s rýží a teriyaki omáčkou.

Pak jsme se znovu jen tak toulaly po centru, a došly i k Berlin Domu a odtud už naše kroky směřovaly pomalu domu, kam jsme dorazily asi po půl deváté a daly si ještě drinčík na terásce.

Druhý den jsme začaly relativně brzo a to už v nějakých 8 ráno, kdy jsme znovu vyrazily k Berlin Domu, nicméně světlo se mi nelíbilo (takže jsem tam šly ještě večer:D). Následně si daly procházku od Domu až k Braniborské bráně, kdy jsme cestou potkaly Pergamon museum, operu, nejstarší Humboldtovu univerzitu či Státní knihovnu. U brány samozřejmě pofotily, ale ty lidi všude - klasicky:D. A pak se podívaly k Říšskému sněmu a k řece.

Následně ještě přešly k židovskému památníku a odtud už naše kroky směřovaly na vlak a asi 30 min cesty k brunch spotu zvané Annelies, který doopravdy doporučuji. Super palačinky a ještě jsme si daly napůl chleba s míchanými vajíčky a taky super, no nesmím zapomenout na tu mimosu!

Následně, celé nacpané, jsme sedly na bus a jely k Charlie Checkpointu, potkaly Trabant world cestou a pozůstatky Berlínské zdi se zajímavým povídaním o období 1933-1945.

Ještě jsme se chtěly kouknout k Vítěznému sloupu, tak jsme opět dojely na Potsdamer Platz odkud jsme prošly parkem právě až k sloupu. Jediné co jsme trochu provařily je právě to, že jsme nešly na výhled ze sloupu, ale co už.

Pak jsme se svezly opět k Domu, kde jsme pofotily fotky, které jsme chtěly a od té doby už se nějak couraly po městě, protože už jsme měly všechno checked na našem seznamu. Navšívily jsme tak ještě Gendarmenmarkt.

K véče jsem objevila restauraci Cowei, která byla opět kousek od Domu:D ale bylo to takové cool místo s restauracemi v parku pod viaduktem. Já si dala sushi, které bylo fakt špičkové a Ivet Bun Nem. Jako dezert si pak Ivet dala Kakigóri, což je typický havajský dezert, brutálně sladký:D No a pak už jen domu, kdy to na nás obě fakt padlo:D

V neděli v 9 ráno nám jel zase autobus domu, kdy cesta utekla obě cesty fakt docela rychle a musím říct, že super! Asi bych do Berlína znovu nemusela, ale byl to super trip a jsem ráda, že jsme jely:)