Používá technologii služby Blogger.

Vyhledávání

KONIGSSEE AND OBERSEE

K jezeru Königssee jsem chtěla už hrozně dlouho, popravdě jsem o tom mamce básnila tak dobré 2 roky, ale vlastně ani ne tolik o jezeru Königssee, ale spíše o jezeru Obersee, které se nachází hned za ním. A právě návštěva těchto dvou jezer byla součástí mého 3 denního výletu do Rakouska a Německa. První část týkající se návštěvy Hallstattu máte v předchozím článku:).

Jak jsem již napsala v předchozím článku, návštěva jezera Königssee byla naplánována na 2 den našeho třídenního výletu.
Ráno jsem vstali v 8, abychom na 9 hodinu opustili kemp. Ono ani nebylo co dělat, obléct se, najíst se, uklidit si věci a vyrazit. Neřeknu vám název kempu, nepamatuju si a jsem popravdě dost líná to hledat, ale kemp byl od samotného jezera vzdálen tak do půl kilometru. Musím také říci, že se nám extrémně vydařilo počasí na tyto 3 dny, ale mohlo klidně být o něco méně tepleji, jelikož tento druhý den to už ráno docela pražilo a tak jsme vyrazili jen v kraťasech a tričku.
Když jsme došli k jezeru, bylo tam docela málo lidí a bývalo by super toho využít a nestát u kas na lístky na lodě frontu, a celkově by bylo na lodi méně lidí, my však měli naplánováno ještě jednu zastávku, než jsme se vydali na plavbu lodí, a to takový "bazén" v lese (uvidíte na fotkách).
Už ani nevím, jak daleko to bylo, tak dobré 4 kilometry. A ano, zní to jako nic, za půl hodiny tam, ale opak je pravdou. Turistická stezka sice byla v pohodě, ale celé do kopce a když jsme asi po kilometru a půl sešli na tu stezku, která nás měla dovést k onomu bazénu, byla to vlastně jen cestička vyšlapaná lidmi, která vedla lesem, okolo skal, přes cestičku hromada spadlých stromů, no co vám budu povídat, někdy to opravdu bylo tzv. o držku. Ještě pro mě to nebylo moc easy, když jsme nesla na zádech docela těžký batoh a na boku přes rameno ještě brašnu s foťákem a ještě s novým objektivem, takže ještě větší strach o to, aby se nic nerozbilo, než normálně.
No ale tak po 2 hodinách jsme došli na místo a těšila jsem se, jak do bazénu vlezu a budu mít skvělou fotku na instagram jako všichni (haha), ale to se vážně nedalo. Jsem docela otužilá, ale mě byla zima jen, jak jsme okolo toho vodopádu chodili (jo, byl to vodopád, který tím "bazénem" protékal). Takže jsem byla srabík, ale fakt jsem to nedala, byla to fakt šílenost a nechtěla jsem kvůli hloupé fotce riskovat, jak budu mít horečku a kdo ví co.
Cesta zpět byla tak o polovinu rychlejší, fakt jsme to ušli najednou hrozně rychle, a když jsme přišli opět dolu, hned jsme utíkali ke kasám a koupili si lístky na loď. Cena lístku tam i zpět na konečnou zastávu je pro jednoho 18.50 eur:). Jak jsem psala, měla jsme v hlavě jen Obersee a jak musím vyfotit ten "slavný" domeček u onoho jezera a furt jsem myslela, že to je na druhé straně toho jezera. Takže po tom, co jsme si koupili lístky jsem začala být naštvaná, jak to nestihneme obejít a už plánovala další výlet. Moje naštvání zvětšila ještě informace od průvodce na lodi, že kdo má na lístku B, tak může jet zpět jakoukoliv lodí, přičemž poslední odjížděla z konečné zastávky u onoho Obersee v 17:40 a kdo má na lístku S, tak musí jen určitou lodí a my měli S (to slyšel kámoš a samozřejmě to byla naprostá kravina a já si říkala, že taková info tam určitě ani neproběhla). Jeli jsme až na konečnou zastávku zvanou Salet, ale ještě před ní se nachází zastávka u kostelu Sv. Bartoloměje.
Na zastávce  Sv. Bartoloměje jsme nevystoupili a pokraačovali na konečnou, abychom mohli k onomu jezeru Obersee. Málem jsem zůstali sedět v lodi, protože jsem kamarádovi tu blbost s lístkem věřila, ale nedalo mi to a šla se zeptat, kdy nám to samozřejmě vyvrátili a řekli, že můžeme vzít jakoukoliv loď zpět, přičemž poslední byla právě v 17:40.
Když jsme vystoupili, úplně jsem pádila k Obersee, který byl tak 10 min cesty max, a pádila jsem hlavně proto, protože jsem furt myslela, že chatka je na druhé straně a my to budeme muset obcházet, ale když jsme tam přišli, chatka byla hned před námi! Radooooooooooooooost! Ještě teda asi půl hodiny jsem tam čekala, aby před tím nebyli lidé a to mohla vyfotit fotku bez lidí, ale vše se podařilo a já byla hlavně ráda, že nám to fakt vyšlo všechno a nemusím tam už nikdy v životě jet kvůli oné fotce, haha:D
Jelikož bylo vážně šílené vedro, protože v době, kdy jsme tam byli, byly asi 3-4 hodiny odpoledne, minimálně 10km jsme už měli v nohách a byli fakt hotoví, tak jsme se i v úžasném Obersee vykoupali a myslím, že to byla fakt skvělá tečka.
Cesta zpět lodí byla fakt zdlouhavá a jak jsem si pořádně sedli po dlouhé době a už tak nějak uvlonili, dost na nás padla únava. Když jsme vystoupili, naše kroky směřovali už jen do kempu a teda ještě předtím jsme dojeli koupit víno, které prostě nesmí chybět a pak už jsme jen grilovali, jedli a odpočívali:) Mrkněte na fotky a ENJOY!! Doufám, že se bude líbit:))